Veelgestelde vragen afspraakvoorbereiding

U vindt uw afspraak in het menu van de app onder instellingen,

De app is geen methode om een afspraak te verzetten of een nieuwe afspraak te maken. De afspraak wordt alleen vastgelegd om u te helpen met de voorbereiding. Wilt u een afspraak wijzigen, neem dan contact op met het secretariaat van de poli.

  • Heeft u nog geen vragenlijst ontvangen? U kan in de app zowel de datum, tijd als het soort afspraak nog wijzigen
  • Heeft u al wel een vragenlijst ontvangen? Zolang u deze nog niet heeft geopend kunt u de datum nog aanpassen. Het soort afspraak echter niet meer. Mocht deze niet kloppen, stuur dan de vragenlijst leeg in
  • Heeft u de vragenlijst al ingestuurd? Dan kan u enkel de datum nog aanpassen.

Zodra u de afspraakdatum ontvangen heeft, voert u deze in de app in. Zolang u nog geen nieuwe afspraak ontvangen heeft, kan u het afspraakverzoek in de oranje balk met het kruisje vier weken onderdrukken. Na vier weken verschijnt het verzoek opnieuw. Mocht u dan nog geen nieuwe afspraak hebben, kan u hem wederom onderdrukken tot u een nieuwe afspraak ontvangen heeft. 

Uw behandelaar ziet uw ingevoerde voorkeur en beslist op basis van uw resultaten of het verantwoord is om de afspraak te annuleren.

Afhankelijk van hoe het ziekenhuis het afsprakenbeheer heeft geregeld, ontvangt u een nieuwe afspraak. Sommige ziekenhuizen houden het oorspronkelijke tijdstip aan. Informeer hiervoor bij uw diabetespoli.

Uw afspraak wordt waarschijnlijk verzet, omdat de behandelaar een paar dagen voor de afspraak deze voorbereid. U ontvangt via de diabetespoli een voorstel voor een nieuwe afspraak. Deze nieuwe afspraakdatum voert u in de app in als volgende afspraak. Drie weken voor de afspraak ontvangt u een nieuwe vragenlijst.

Alleen wanneer u het bericht heeft gekregen dat uw afspraak verzet of geannuleerd wordt, komt deze te vervallen. In alle andere situaties blijft uw oorspronkelijke afspraak staan.

U kan via de diabetespoli vragen of zij u een nieuwe vragenlijst toesturen. Als het geen belangrijke toevoeging is kan u dit ook tijdens de afspraak nog bespreken.

  • Heeft u de vragenlijst nog niet ontvangen? U kan in de app zowel de datum, tijd als het soort afspraak nog wijzigen
  • Heeft u al wel een vragenlijst ontvangen? Stuur deze dan leeg in

Vraag de diabetespoli of zij u een nieuwe vragenlijst willen toezenden.

Controleer in de inbox van de app of daar geen berichten staan. Indien dit niet het geval is, controleer dan de ingevoerde afspraakdatum. Heeft u wel berichten in uw inbox staan? Controleer in de instellingen van uw telefoon of voor de DiaCare app pushberichten zijn toegestaan.